tisdag 26 augusti 2014

Svamp.

Jag hade förberett mig och köpt bröstvårtskydd. Den här gången skulle jag inte behöva ha ont. Men skydden kom aldrig till användning eftersom allting gick exakt som det står i broschyren man får hem från BB. Det tog några dygn innan mjölken rann till ordentligt, men när den väl gjort det fungerade amningen utmärkt.

Men strax innan lillasyster blev tre månader började jag få ont i bröstvårtorna. Dom blev väldigt känsliga. Jag tyckte det var konstigt att det skulle komma så sent. Hade lillasyster blivit slarvig med greppet?

Efter en vecka var det dags att besöka BVC och barnläkaren. Jag hade inte tänkt fråga vad anledningen till att jag hade ont kunde vara eftersom jag trodde att det berodde på greppet, men när läkaren frågade om amningen nämnde jag att jag hade börjat få ont och att jag tyckte att det var väldigt konstigt. 'Det låter som svamp' sa läkaren. Svamp?! Det hade jag aldrig gissat. Lillasyster hade lite torsk i munnen och hade smittat mig. Väldigt lätt hänt i värmen som vi haft i somras enligt läkaren. Lillasyster fick medicin mot sin torsk, jag salva mot fotsvamp att smörja bröstvårtorna med och order om att vädra så mycket som möjligt.

Smärtan försvann helt efter en eller två dagar och på mindre än en vecka var vi färdiga med kuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar